PERHATIAN!!!

Kami akan mula menjual belut pada 31.5.08 pada harga rm16 sekilo.kepada sesiapa yang berminat untuk mendapatkan bekalan, bolelah hubungi nombor2 bertuah dibawah..TQ :-)

Contact Number

Untuk keterangan lanjut pasal lintah, kursus, tawar harga, tanya bekalan, bolelah contact nombor-nombor di bawah.

012 5040 300 - Ijat
013 266 8660 - Ijat
012 229 5141 - Fairuz
013 328 1834 - Fairuz
aush_se7en@yahoo.com

Thursday, March 27, 2008

Lintah Dan Bekam

Walaupun ramai yang geli dengan lintah ni, namun sebenenarnya banyak kebaikan yang dapat di manfaatkan oleh kita. Salah satunya ialah dengan berbekam menggunakan lintah. Ramai yang tidak tahu bahawa lintah mampu untuk membantu mengawal penyakit gout, menghilangkan rasa sengal di sendi-sendi badan, etc. Bukan sekadar omongan kosong, tetapi telah terbukti melalui amalan. Walaupun mungkin belum terbukti secara saintifik, namun melalui praktikal ia telah terbukti. Banyak perkara yang belum mampu dibuktikan oleh sains namun perkara tersebut tetap benar. bagi yang takut-takut atau geli, anda boleh tidur ketika sedang berbekam (tapi lau dah geli cemana nak tido kan?).. Apepun, ambillah manfaat daripada apa yang diciptakan Allah untuk kita..

1 comment:

_ said...

Lintah untuk berbekam ?

Adakah dijamin steril dan bebas kuman ? Jangan promote sesuatu yg masih belum tentu terjamin selamat !

Quote :

Leeches normally carry parasites in their digestive tract which cannot survive in humans and do not pose a threat. However, bacteria, viruses, and parasites from previous blood sources can survive within a leech for months, and may be retransmitted to humans. A study found both HIV and hepatitis B in African leeches from Cameroon.

Sumber :
http://en.wikipedia.org/wiki/Leech#Effects

Related Posts with Thumbnails