PERHATIAN!!!

Kami akan mula menjual belut pada 31.5.08 pada harga rm16 sekilo.kepada sesiapa yang berminat untuk mendapatkan bekalan, bolelah hubungi nombor2 bertuah dibawah..TQ :-)

Contact Number

Untuk keterangan lanjut pasal lintah, kursus, tawar harga, tanya bekalan, bolelah contact nombor-nombor di bawah.

012 5040 300 - Ijat
013 266 8660 - Ijat
012 229 5141 - Fairuz
013 328 1834 - Fairuz
aush_se7en@yahoo.com

Thursday, August 7, 2008

Berbekam

Mungkin kebanyakan orang terbawa-bawa dengan kenyataan bahawa kuman mampu hidup didalam lintah selama beberapa bulan. Seterusnya, kuman itu akan menjangkiti orang seterusnya, yang berbekam dengan menggunakan lintah yang sama. Well, it could happen but no concrete evidence can prove that.

Menurut amalan berbekam kitorang, yang tidak terdapat di dalam mana-mana kitab Lintah atau Kamus Berbekam, kitorang akan asingkan lintah yang telah digunakan. Maknanya, selepas sekali menggunakan lintah tersebut, kitorang akan letak dan kumpulkan mereka-mereka ini didalam satu kolam khas. Jadi tidak timbul masalah seperti yang dinyatakan diatas.

Mungkin di tempat lain amalan ini tidak menjadi amalan mereka. Jadi tanpa ragu-ragu dan segan, kitorang menggalakkan amalan berbekam ni dengan satu syarat, datanglah ke kolam kitorang kerana lintah yang digunakan dijamin bersih dan tidak pernah digunakan untuk tujuan berbekam sebelum ini. Selepas sekali digunakan, mereka-mereka ini akan diasingkan ke kolam lain.

Lintah adalah satu daripada berjuta ciptaan Yang Maha Kuasa yang baru-baru ini sahaja diketahui tentang kebaikan dan keberkesanannya. Berdasarkan akal dan ilmu kita yang singkat, kita tidak mampu untuk mengetahui akan hakikat ini sehinggalah sekarang. Jadi janganlah ada yang ragu-ragu atau takut kerana sehingga saat post ini ditulis, belum ada lagi ada diantara orang-orang yang pernah berbekam dengan kami dijangkiti kuman atau ditimpa apa-apa penyakit yang disebabkan berbekam dengan lintah.

2 comments:

ADeeB & Co. said...

setelah lintah yang telah digunakan untuk berbekam itu diasingkan, apa yang akan dilakukan terhadap lintah yang telah digunakan itu??? Bagaimana untuk menghentikan pendarahan selepas berbekam??

Anonymous said...

salam,

nak tnya....kalau penagih dadah nak berbekam leh ke guna lintah? saya dpt info , tapi x pasti agi n saya nak kepastian klu encik adib tahu...lintah x akan suck darah penagih dadah bb ada something dlm darah penagih tu yg menyebabakan lintah x suck darah nye...tul ke? lintah dia suck darah kotor kan..so darah penagih tu cam ne plak?

macam mane gan orang yg kena penyakit HIV or AIDS....

terima kasih bb jwb soalan saya

leh x en adib emailkan pasal info ni kat email saya nordalily@yahoo.com

terima kasih sekali lagi...

wassalam

Related Posts with Thumbnails